Ulykke i bil med borger over 18 år

Actioncard

Stands ulykken

Målet med indsatsen

At reagere hensigtsmæssigt ved uheld med borger som passager i bil.

Hvem er de udsatte, som indsatsen retter sig imod?

De forurettede, medarbejder og borger.

Handlinger

Stands ulykken. Vurder ulykkens omfang;

  • Ring 112 ved tilskadekomne. Er der ikke personskade, men materiel skade fx anden bil involveret så ring 114. 
  • Ring til leder og hvis denne ikke svarer, så kontakt en kollega. 
  • Vurdér om borger skal køres på skadestue - enten selv eller sammen med kollega.
  • Underret evt. pårørende.
  • Underret leder
  • Koordinator kontaktes for skadesanmeldelse. 

Gør vi selv

Leder vurderer behovet for krisehjælp; både ift. medarbejder og borger.
AMR underrettes.
Hvis det er en firmabil, anmeldes skaden til forsikringen af leder.
Hvis det er egen bil, anmeldes skaden til eget forsikringsselskab.
Ulykken anmeldes som arbejdsskade.

Fremmed assistance

Evt. ekstern krisehjælp.

Monsido - statistik