Dårlig medieomtale
Alvorlige fejl bør rettes, inden de havner i medierne. Ved dårlig medieomtale fortsætter du med at udføre dit arbejde, og du holder dig til sikker viden.
Målet med indsatsen
- Værne om arbejdspladsens og kommunens omdømme
- Sikre arbejdsro
Hvem er de udsatte, som indsatsen retter sig imod?
Indsatsen retter sig mod ansatte i Rebild Kommune.
Handlinger
I prioriteret rækkefølge
Før en sag ender i medierne
- Er du vidende om alvorlige fejl, potentielle problemer og kriser på din arbejdsplads, bør du informere din nærmeste leder
- Hvis denne ignorerer henvendelsen, kan du bringe sagen videre til din leders leder, AMR eller TR.
Ved dårlig medieomtale
- Du fortsætter med at udføre dit arbejde
- Hold dig til sikker viden
- Du snakker med dine kolleger, og I skelner mellem rygter og kendsgerninger
- Når din leder orienterer medarbejderne om sagen, må du gerne spørge, hvis der er noget, du er usikker på
- Støt din kollega, hvis vedkommende er påvirket af situationen
- Du har ret til at udtale dig til pressen, når blot du ikke bryder din tavshedspligt. Du har naturligvis også ret til at undlade at udtale dig.
Hvem afmelder indsatsen?
- Der kommer sjældent en egentlig afmelding af denne slags hændelser.
Gør vi selv
- Vi er opmærksomme over for alvorlige fejl, potentielle problemer og kriser
- Hvis vi selv kan fikse det, gør vi det
- Det, vi ikke selv kan fikse, orienterer vi nærmeste leder, leders leder, AMR eller TR om
- Vi fortsætter med at udføre vores arbejde
- Vi holder os til sikker viden
- Vi støtter hinanden.