Dårlig medieomtale

Alvorlige fejl bør rettes, inden de havner i medierne. Ved dårlig medieomtale fortsætter du med at udføre dit arbejde, og du holder dig til sikker viden.

Målet med indsatsen

  • Værne om arbejdspladsens og kommunens omdømme
  • Sikre arbejdsro

Hvem er de udsatte, som indsatsen retter sig imod?

Indsatsen retter sig mod ansatte i Rebild Kommune.

Handlinger

I prioriteret rækkefølge

Før en sag ender i medierne

  • Er du vidende om alvorlige fejl, potentielle problemer og kriser på din arbejdsplads, bør du informere din nærmeste leder
  • Hvis denne ignorerer henvendelsen, kan du bringe sagen videre til din leders leder, AMR eller TR.

Ved dårlig medieomtale

  • Du fortsætter med at udføre dit arbejde
  • Hold dig til sikker viden
  • Du snakker med dine kolleger, og I skelner mellem rygter og kendsgerninger
  • Når din leder orienterer medarbejderne om sagen, må du gerne spørge, hvis der er noget, du er usikker på
  • Støt din kollega, hvis vedkommende er påvirket af situationen
  • Du har ret til at udtale dig til pressen, når blot du ikke bryder din tavshedspligt. Du har naturligvis også ret til at undlade at udtale dig.

Hvem afmelder indsatsen?

  • Der kommer sjældent en egentlig afmelding af denne slags hændelser.

Gør vi selv

  • Vi er opmærksomme over for alvorlige fejl, potentielle problemer og kriser
  • Hvis vi selv kan fikse det, gør vi det
  • Det, vi ikke selv kan fikse, orienterer vi nærmeste leder, leders leder, AMR eller TR om
  • Vi fortsætter med at udføre vores arbejde
  • Vi holder os til sikker viden
  • Vi støtter hinanden.

Monsido - statistik