Svigt af offentlig telefoni
Bryder telefonerne ned i en krisesituation, rekvireres hjælp fra Nordjyllands Beredskab, som råder over SINE radioer.
Målet med indsatsen
At etablere og bemande nødopkaldspost på rådhuset, så meldinger om brand, politi og ambulancer kan videreformidles fra borgerne til alarmcentralen. Om nødvendigt oprettes flere nødopkaldsposter centrale steder i kommunen.
Handlinger
Bemand nødopkaldsposter med personale fra Job og Borgerservice samt Nordjyllands Beredskab (indkald evt. supplerende personale).
Hvem afmelder indsatsen?
Nødopkaldsposterne nedlægges, når krisestaben giver besked herom.
Gør vi selv
Formidler alarmer til 112, hvis det er muligt. Ellers formidles alarmen via Nordjylland Beredskabs radio SINE.
Efter hvert alarmopkald registreres årsagen og anmelders data (anledning, navn, adresse, telefonnummer samt tidspunkt for opkaldet).
Fremmed assistance
Nordjyllands Beredskab med radioudstyr.
Fællescenter Sekretariat sørger for information til borgerne via kommunens hjemmeside.
TV2 Nordjylland samt Nordjyllands Radio.